det förflutna

jag gav dig en illusion, en dröm en gåta, jag gav dig en svart tråd, hopp och tid. ville att du skulle väva mig en framtid. jag gav dig skuggor du kunde mäta dig med, spöken du kunde jaga och ord du kunde förtära. ville att du skulle se hur bra du var. jag gav dig tårar, apati och brutna löften. ville att du skulle se din förmåga att förändra. jag gav dig en staty, en grund, en vägg, ville att du skulle tapetsera med min själ, klistra fast den mot allt som är ditt. se mig varje dag, stryka dina fingertoppar över den vita väggen, känna min hy, se mina ögon genom fönstret. jag öppnade en dörr, ville att du skulle gå in. du lovade mig att det alltid var jag. aldrig någon annan. but, never say never.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0